HARMONOGRAM

Dzień I – 5 czerwca (środa)
14.00 – 16.00 Rejestracja uczestników

Otwarcie FORUM

16.00 – 16.10

Omówienie na bazie projektu nowej ustawy Prawo zamówień publicznych wybranych zagadnień

  • kluczowych dla prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości równej lub przekraczającej progi unijne

Umowy o zamówienie publiczne

  • możliwość zmiany treści umowy po wszczęciu postępowania lub w trakcie realizacji zamówienia
  • możliwość odstąpienia od umowy

17.30 – 17.50 Przerwa

Uwzględnienie odwołania przez zamawiającego

  • zalety instytucji z punktu widzenia odpowiedzialności kierownika zamawiającego

Konkurencyjność w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o wartości między 50 tys. zł a 30 tys. euro

  •  w świetle projektu nowej ustawy

od godz. 20.00 Kolacja
Dzień II – 6 czerwca (czwartek)
7.30 – 9.00 Śniadanie

Środki komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zp

  • wymogi dla pełnomocnictw
  • bezgotówkowe formy wadialne
  • reguły udostępniania dokumentacji elektronicznej

Zasada jawności

  • jej ograniczenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
  • stosowanie przepisów rodo w zamówieniach

Unieważnienie postępowania o udzielenie zp

  • sytuacja gdy wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania nie leży w interesie publicznym
  • praktyka i orzecznictwo

11.00 – 11.30 Przerwa

Kwalifikowany podpis elektroniczny jako kluczowy instrument w postępowaniu w formie elektronicznej

  • komu i kiedy jest potrzebny
  • na co zwrócić uwagę przy jego stosowaniu (m.in. formaty podpisu, funkcja skrótu, zapewnienie właściwej walidacji podpisu) w świetle orzecznictwa KIO i opinii UZP
  • jak zamawiający i wykonawca mogą samodzielnie zweryfikować czy JEDZ, oferta, dokument itp. został prawidłowo podpisany

Podział zamówienia na części w praktyce i orzecznictwie

  • zasady
  • stanowiska organów kontroli
  • konsekwencje błędów popełnionych przez zamawiającego

Praktyczne aspekty postępowania

  • odwoławczego i skargowego z punktu widzenia zamawiającego

14.30 – 15.30 Przerwa obiadowa

Omówienie zasad waloryzacji wynagrodzenia wykonawcy realizującego zamówienie publiczne

  • w praktyce i w orzecznictwie

Jak skutecznie bronić się przed korektami związanymi z nieprawidłowościami przy realizacji zamówień współfinansowanych ze środków budżetu UE

  • przegląd orzecznictwa i stanowisk Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju

od godz. 19.00 Kolacja
Dzień III – 7 czerwca (piątek)
7.30 – 9.00 Śniadanie

Elektroniczne fakturowanie w zamówieniach publicznych

  • faktura elektroniczna ustrukturyzowana
  • zasady wystawiania i ewidencjonowania
  • platforma PEF
  • obieg dokumentacji

Rażąco niska cena w zp

  • jak skutecznie dowieść, że zaproponowana przez wykonawcę w ofercie cena nie jest rzeczywista i nie gwarantuje należytego wykonania zamówienia
  • sposoby wyjaśniania rażąco niskiej ceny w praktyce i orzecznictwie

Projekt nowej ustawy Prawo zamówień publicznych

  • omówienie zasad prowadzenia postępowania o udzielenie zp o wartości poniżej progów unijnych

WŚRÓD PRELEGENTÓW

ZGŁOSZENIA

Paja

Kornelia Paja

Koordynator ds. Zgłoszeń i Kontaktu z Klientem

71 797 48 35